PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY 2004/05 – 2009/10

 

L.P.

WSKAŹNIK, KTÓREGO DOTYCZY ZMIANA

ZAKŁADANY REZULTAT

TERMIN REALIZACJI

1.

Efekty kształcenia – średnia liczba punktów uzyskanych przez uczniów na sprawdzianie jest porównywalna ze średnią liczbą punktów w dzielnicy i mieście.

  • Poprawią się wyniki najsłabszych
  • Zmniejszy się liczba wyników średnich na rzecz wyższych
  • Wyniki uzyskiwane przez uczniów w toku kształcenia będą porównywalne do wyników sprawdzianu

Stopniowo, począwszy od roku szk. 2004/05 do 2009/10

2.

Metody nauczania – przebieg procesu kształcenia

  • Wprowadzenie aktywnych metod nauczania
  • Nauczanie uczniów aktywnego uczenia się
  • Wykorzystywanie technologii komputerowej na wszystkich lekcjach
  • Zapewnienie pomocy uczniom z trudnościami w nauce
  • Nauczyciele stworzą przyjazne, ale nie koleżeńskie relacje z uczniem
  • Otoczenie szczególną opieką uczniów wybitnie zdolnych

Rok szkolny 2004/2005

3.

Wychowanie i profilaktyka – uczniowie przestrzegają zasad zachowania

  • Zmniejszenie liczby przypadków agresji / głównie słownej / wśród uczniów
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z uzależnień
  • Zapewnienie uczniom należytej opieki poza lekcjami
  • Rozpoznanie sytuacji materialnej uczniów i pomoc potrzebującym

Stopniowo począwszy od 2004/05 do 2009/10

5.

Udział rodziców w życiu szkoły

  • Zwiększenie udziału rodziców w indywidualnych spotkaniach z nauczycielami
  • Zwiększenie zadowolenia rodziców z poczucia wpływu na życie szkoły
  • Opracowanie programu „Współpraca z rodzicami”

Rok szkolny 2004/05 – stopniowo

6.

Demokracja - samorządność

  • Powołanie zespołu redagującego gazetę szkolną
  • Powołanie Rzecznika Praw Ucznia
  • Zwiększenie roli samorządu

 

Rok 2004/05 - stopniowo

7.

Promocja

  • Prezentacja osiągnięć szkoły w środowisku
  • Utworzenie strony internetowej

Rok szkolny 2004/05